Dictamen pericial per la part demandada: patologies en la construcció d'una casa "claus en mà"

Demanda per impagament resposta amb demanda reconvencional per patologies en la construcció de la casa. 

Jutjat de Primera Instància núm. 5 de Lleida - Procediment Ordinari 537/2021


Els promotors d'una casa unifamiliar a construir a l'entorn de Lleida, contractada a un constructor amb el sistema de "claus en mà", van deixar de pagar les certificacions que presentava el constructor al·legant que la construcció presentava diferents deficiències i anomalies. Amb la nostra intervenció, i desprès de diferents intents de mediació, els promotors van executar, pel seu compte, les reparacions necessàries en la casa, per tal de poder-hi anar a viure. Finalment, el contractista va presentar demanda judicial reclamant els imports deguts i no acceptant les reparacions executades. 
Els promotors van respondre a aquesta demanda tot demandant, alhora, al contractista, per les patologies que presentava la construcció, en base al nostre informe i dictamen pericial, on es detallaven tant les patologies com les reparacions executades.

La sentència judicial va atendre la integritat de les patologies i les reparacions executades, fallant el rescabalament del contractista per un import total d'1/6 part del muntant reclamat en la demanda. 

 "...la prueba practicada en este caso nos lleva a concluir necesariamente que la excepción planteada por los clientes debe prosperar al ser más que evidente la existencia y gravedad de tales daños. Así se desprende en primer lugar del informe pericial elaborado por D. Albert Benet Ferrán y aportado ..., en el que se relacionan de forma muy detallada y exhaustiva cada una de las partidas ejecutadas por ... que presenta daños de acabado o que no han sido finalizadas, y que valora además los trabajos que han tenido que asumir los clientes para subsanar tales defectos. La lectura de este documento es suficientemente clara y expresiva de los daños denunciados, aportando además en cada caso fotografías adecuadas de la realidad y entidad de cada uno de los daños, lo que nos permite aceptar sin ninguna duda los defectos denunciados ..."

Respecte la valoració de les reparacions, la sentència diu: "Encontrándonos ante valoraciones distintas, entiende este Juzgador que en este caso debe aceptarse la valoración de daños del dictamen pericial del Sr. Benet frente a la del Sr. ... por una cuestión de metodología y rigor en la valoración. ..., el dictamen del Sr. Benet no sólo relaciona y detalla de forma más rigurosa cada una de las partidas defectuosas que incluye en su dictamen, sino que también relaciona cada uno de los daños con los trabajos necesarios de reparación y valora además los concretos precios de materiales y de mano de obra aplicados por las empresas intervinientes en los trabajos. Es decir, que no se trata ya de una mera valoración aproximada, sino que ..."